.:. TeNTaNG DiRi ai .:.

My photo
ai ni hepi oramnye, pastu ramai yam kata ai ni peramah,ai dah berumah tangga, ada soram waif yam comey & soram anak yam cute ai panggil beliau Scha Al-Aiman...nama penuh anak ai NUR ALYSHA HANI...ai sangat sayamkan femili ni...ai jugak suka berfoya-foya tapi bukan ke arah kejahatan mahupun kenakalan...tapi sebenarnye ke arah kebaikan...ai join Kelab Pemilik Proton Saga ISwara Malaysia (SagaIswaraClub)[www.sagaiswaraclub.com] dan Kelab Belia Saga Putrajaya (KBSP)[www.srd.com.my]...so, kitoram selalo ada aktiviti riadah dan amal...macam² lagi lah kalo nak cite...dah kenal, baru tau... koh koh koh ('',)

.:. CERITA BARU BLOG G-NOLA -On9 24hrs- .:.

Thursday, February 24, 2011

TABUNG HIKMAT !!!

Assalamualaikum & salam petang diucapkan kepada semua...('',)

Saya petang ni takde banyak sangat kerja sebab pagi tadi lagi dah siapkan! Memang sangat gembira... Bila dah tak sibuk, tibalah masa untuk saya ziarah blog kawan² blogger, hari ni serius saya katakan saya sangat kurang blog walking...Ingat japgi nak lah jugak terjah sana sini...

Semalam saya ada jalan² ke blog broWACANAjejakaMISTERI, saya tertarik dengan entry beliau berkenaan sikap atau tindak tanduk orang kita dalam memberi satu andaian mahupun agakkan dalam sesuatu hal atau perkara...kalau anda nak baca, SILA KLIK SINI LAJU²!!!



Saya nak kaitkan di sini, bahawasanya sejak dari awal lagi sikap berjimat-cermat ada dalam diri ini. Sehinggakan di pejabat pun saya ada sediakan tabung. Tabung ni banyak fungsinya, mungkin anda lihat gambar di entry ni terdetik di hati anda lalu berkata...

"apalah budak senin ni, tabung pun sedih!!! berapa sen je yang tinggal...baik tak payah menabung..."

adehhh~ sebenarnya ni lah fungsi yang saya maksudkan! Dahulunya tabung ni penuh, tapi keadaan mula berubah. Saya tak selamanya akan hidup senang wang ringgit ada sana sini...Jadi, apabila saya amat memerlukannya, ia hadir sendiri tanpa perlu cari di mana-mana. maksud saya di sini, menabung untuk masa hadapan. Kita sendiri pun tak kan tahu apa akan jadi di masa hadapan. Tengah kering hujung² bulan, tabung ini memainkan peranan penting. Anda tak percaya? Sila percaya...Cuba lah sendiri...Tak rugi punya...('',)

Saya selalunya akan masukkan syiling lebih belanja harian ke dalam tabung ni. Kadang² saya masukkan wang kertas RM1 atau pun lebih. Ikut keadaan semasa, ada duit lebih masuklah lebih. Untuk kegunaan harian bila perlu.

Kesimpulan yang boleh dibuat di sini, saya adalah seorang yang suka berjimat cermat!!! koh koh koh

6 comments:

Cik Bambam said...

bukan kedekut ek??hahahahaha..larikkkkkkk~

BRO_MONDAY said...

cik bam² s : tarak kelekut punya~ koh koh koh

Browacana said...

Tak marah pun bro.. :) Thanx ye promote link....:)

BRO_MONDAY said...

bro wacana : tengkiu²...sama² jugak...lain kali buleh buat lagi...koh koh koh

niesz said...

niesz dulu ade tabung..penuh ngn duit..tp kena curi ngn perompak..lps tu x menabung da..ade wit trus masuk bank..ehe..

ejulz said...

boleh guna time hujung2 bulan bro.. haHa

Jgn lupe singgah k.. :)

1 "Siapa student UNISEL kat sini???"

2 "Munajat Keampunan"

3 "Malam semalam ejulz mimpi ngeri!!!"

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...