.:. TeNTaNG DiRi ai .:.

My photo
ai ni hepi oramnye, pastu ramai yam kata ai ni peramah,ai dah berumah tangga, ada soram waif yam comey & soram anak yam cute ai panggil beliau Scha Al-Aiman...nama penuh anak ai NUR ALYSHA HANI...ai sangat sayamkan femili ni...ai jugak suka berfoya-foya tapi bukan ke arah kejahatan mahupun kenakalan...tapi sebenarnye ke arah kebaikan...ai join Kelab Pemilik Proton Saga ISwara Malaysia (SagaIswaraClub)[www.sagaiswaraclub.com] dan Kelab Belia Saga Putrajaya (KBSP)[www.srd.com.my]...so, kitoram selalo ada aktiviti riadah dan amal...macam² lagi lah kalo nak cite...dah kenal, baru tau... koh koh koh ('',)

.:. CERITA BARU BLOG G-NOLA -On9 24hrs- .:.

Wednesday, February 23, 2011

Panas + TAK PUAS HATI !!!


Assalamualaikum pemula bicara, salam sayang juga buat semua pembaca
"bromonday's life" !!!

Pagi Rabu ini saya datang ke pejabat sangat awal, punch in tadi pun jam baru pukul 7:04 pagi...awal kan??? dah biasa...dah jadi tabiat dah pun...

Datang kerja macam biasa naik motosikal Yamaha Lagenda 110, tak laju pun...isteri tercinta bawak BuJaL iaitu nama timangan kereta kami... Setiap pagi semasa kami berpisah di lif lobi, isteri dan anak akan bersalaman dengan saya...sudah diamalkan sejak awal berkahwin...

Setiap pagi juga saya akan ingatkan isteri agar memandu dengan berhati-hati serta cermat. Pada masa itu juga saya ibarat membebel pesan itu ini, pakai seat belt lah, masuk simpang keluar simpang bagi signal...dan macam² lagi...

KERANA SAYANG...

Alhamdulillah, setakat ini isteri saya dengar cakap malah selalu ucapkan terima kasih tolong ingatkan. Saya sangat puas hati.

Yang membuatkan saya tak puas hati sekarang ini adalah pagi tadi saya dihimpit oleh sebuah kereta Perodua Kancil berlagak nak jadi Perodua Rusa! Seorang pemandu wanita, free hair, cantik je sambil memandu sambil berborak di telefon bimbit. Sungguh kurang ajar, beliau menghimpit motosikal saya selepas susur keluar dari corner S Hospital Serdang menuju Lebuh Silikon ke arah UPM!!! Kereta tersebut dari arah UNITEN. Terhuyung-hayang memandu, saya ingatkan beliau mabuk!Terus saya potong kereta tersebut dan buat kerlipan lampu brek banyak kali biar beliau rasakan.
Tingkap kereta itu kemas tertutup waktu itu, kalau tidak boleh saya jeritkan kata² azimat sepatah dua kata! adehhh~

Dikesempatan ini, saya ingin nasihatkan serta beri tunjuk ajar kepada semua pemandu tidak kira jantina, usia serta pangkat. Jika sedang memandu, sila lah beri perhatian yang penuh, ingatlah orang di sekeliling. Jangan nak ego membabi buta. Nak saya ulang balik semula ke? Sudah terkena nanti baru nak beringat, sudah terlambat.

Baiklah, sekian dahulu coretan rasa dari saya untuk pagi ini. Semoga apa yang berlaku menjadi pengajaran serta pedoman buat saya dan juga rakan².

~ANDA BUAT ANDA DAPAT~

22 comments:

Danial Marzuki said...

memang ada orang yg suka drive mcm tu, kalo xganggu orang xpa, ni menyusahkan orag plak...

BRO_MONDAY said...

bro dim : tu lah pasal, kalo ai ni POLIS, lama dah ai saman beliau yam kuram ajar ni...

ejulz said...

aku pun jumpa sang kancil arini.. tapi lelaki.. mmg kurang asam jawa..

Muhamad Zulazwan Bin Chukop said...

sabo bro ea...org slalu klu dah bwk kete mmg lupe dunie...:8)

sahromnasrudin said...

kalau aku..aku buat ape...bagi lambang peace kat dia hahahahahahha

BRO_MONDAY said...

asrol : sang kancil kuram bijak pulak yam ada skam ni...adehh~

bro jawer : sabar je...harap sume dapat iktibar...('',)

bro sahrom : ok gak cara tu...adehhh~

SaYraH WonDerLanD said...

Haish..paling tak suka orang drive sambil pickup phone or balas sms. Tak sempat2 nak cakap phone or nk balas sms.

Sarah paham perasaan menaiki moto dan dihimpit kereta. ngeri kot

Tolong la masa drive or naik moto tolong la bg perhatiaan pada org lain and fokus memandu. Jgn buat 2 keja dalam satu masa. heeee..

BRO_MONDAY said...

miss sayrah : betul tu, semua pemandu mahupun penunggang sila lah respon benda² mudah camni...adehhh~

♡ m.a.w.a.r_ b.e.r.d.u.r.| ♡ said...

Tiap hari tengok perangai orang bawak kete memang menyakitkan hati ...mase tengah drive la nak make up ...nak makan bersuap, nak sikat rambut paling famous berborak kat telefon la ...haish...sakit hati ....hhuhu


tumpang luahkan perasaan skali..hihi :P

BRO_MONDAY said...

miss mawar berduri : macam² ragam, kan? bahaya betul...nyusahkan oram je kalo jadi pape...yam palim ai benci, kete besar tapi x reti bagi signal nak masok simpang atau tukar lorong!!!

nazirulhazwan~ said...

pompuan bro, bile memandu tgk depan jer bro. pane tgk kiri kanan.

bujal name kete?fuh tak sedap, name kete den optimus prime

BRO_MONDAY said...

NAZ : tengok kiri kanan pun perlu jugak, kalo x, baik ai sepak kan je sep mirel tu...adehhh~

siyut je kutuk nama timangan kete ai, wah~ optimus prime!!! tentu beliau hebat buleh bertukar kan??? koh koh koh

Encik Suami said...

kesian yu..naseb baek yu tak jatuh.
entahlah..kdg2..org pompuan nie..klu jenis penakut tue..bwk kete terhegeh2.klu yg berani tue..berani sgt.main hantam jerk.tak pk pasal org langsung.
standard la sume nak cepat time pegi keje.patutnye.yu tahan kete tue..bile berhenti..kasi lempang laju2..(jahatnye kamo..kata stacy la).

Browacana said...

bab-bab bawak kete ni memang banyak nak citer.. lagi-lagi kalau yg bawak tu pompuan..hahaha. Penanh aku jumpe bawak kete sambil mekap!

Unknown said...

Cari dia bro... kasi lempam sampai bintat.. koh koh koh...

A.s.t.i.n.a said...

betul tu Bro!

saya sokom! ekceli ingatam itu untuk diri kita juga Bro. kekandam kite pom lupe...

Ujang9897 said...

hahahah..., suka entri nie..walaupun serius..tapi permulaan yg best...=)

terbaik

scha_imal87 said...

nsb bek sy ade lesen LRT jek..hehehe...follow u..hit me back

:)

BRO_MONDAY said...

bro sichan : x leh nak suka² lempang anak oram lasss...adehh~

bro wacana : sambil mekap? apa dia tu baru lepas masndi ke nak mekap² bagai...kat umah x buleh dah ke???

bro pendekar naik kuda : bintat² tu sama ngan bintik² x? uiiii~ ngeri...koh koh koh

miss ASTINA : betul, ingatan ni untuk ai jugak...('',)

ujang : yu suka? ai pun suka! koh koh koh

miss scha : ai pun lama dah x naik LRT, last naik LRT masa gi nengok bola kat stedium bukit jalil bulan 12 aritu..koh koh koh yu wan mi hit yu bek? ken²...jap gi ai datam ...

Raden said...

1st time bce entry abg senin marah2..sy jd takot. abg senin slalu cool. takmaw la marah2
sape ompuan tuh..npe tak amek no plat die. bia sy lasah die wakil abg senin^^

Cik Bambam said...

bawa kete ingt jalan tuh dia sorang cenggituh lar..ape lar.. =_='

BRO_MONDAY said...

mira jawer : ('',) ai saje bikin gempak je tu...mana ada marah sangat pun...koh koh koh yu jangan takot ok...kawan² ramai kata ai ni pendiam, pemalu...adehhh!

cik bam² s : tau x pe...siyut je...yu jangan wat camtu ok...('',)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...