.:. TeNTaNG DiRi ai .:.

My photo
ai ni hepi oramnye, pastu ramai yam kata ai ni peramah,ai dah berumah tangga, ada soram waif yam comey & soram anak yam cute ai panggil beliau Scha Al-Aiman...nama penuh anak ai NUR ALYSHA HANI...ai sangat sayamkan femili ni...ai jugak suka berfoya-foya tapi bukan ke arah kejahatan mahupun kenakalan...tapi sebenarnye ke arah kebaikan...ai join Kelab Pemilik Proton Saga ISwara Malaysia (SagaIswaraClub)[www.sagaiswaraclub.com] dan Kelab Belia Saga Putrajaya (KBSP)[www.srd.com.my]...so, kitoram selalo ada aktiviti riadah dan amal...macam² lagi lah kalo nak cite...dah kenal, baru tau... koh koh koh ('',)

.:. CERITA BARU BLOG G-NOLA -On9 24hrs- .:.

Wednesday, March 9, 2011

TUTORIAL Part 1 : NEW ENTRY di comment box

Assalamualaikum dan salam sayang buat semua pembaca "bro_monday's life"...ini entry ke-2 dari saya.

Ok, kali ini saya nak buat sedikit tutorial berkenaan dengan perkara seperti kat tajuk atas tu...('',) Bukanlah saya ni pandai sangat! saya dapat info pun dari blog rakan² yang pernah kongsikan pasal ni...So, saya dengan senang hati dan rendah diri nak lah jugak share bersama rakan² lain...orang putih kata "sharing is caring"...
koh koh koh

Tambahan pula BRO SICHAN ada tanya dan minta saya buat entry pasal ni...
Saya ada bukti!!! koh koh koh



Anda hanya perlu taip seperti dalam gambarajah yang saya sediakan di bawah ini...
Cara yang lebih mudah adalah dengan copy paste kan kod itu ke dalam lampiran lain, senang nak ambil di masa nak guna...Macam saya, saya copy di email...
Terpulang lah macamana sekalipun cara, asalkan anda selesa.



*saya terpaksa buat cara ni, kerana jika taip biasa akan jadi kod yang aktif...hmm~ nak terangkan macamana pun saya tak tahu...adehhh~*


ARAHAN :

i) Sila gantikan nombor 555 itu dengan link entry
ii) Sila gantikan nombor 666 itu dengan tajuk entry

Contoh yang ada dalam simpanan saya dan selalu digunakan adalah seperti di bawah :

p/s : Sila lah BW ye...tengkiu...
1.New Entry "~DULU & KINI~"

Anda boleh lebih kreatif lagi dengan menambahkan ayat² manis seperti contoh yang saya buat kat atas tu...

Ini lah contoh yang akan keluar di comment box, saya gunakan blog UJANG9897 untuk jadi model tak berbayar...kerana beliau banyak menang hadiah!!! kredit untuk beliau...('',)



Rasanya sampai sini dulu tutorial yang dapat saya kongsikan. Harap dapat membantu serba sedikit. Andai ada kesangsian ataupun pertanyaan, sila komen di entry ini. InsyaAllah mana yang dapat saya bantu, saya bantu. yang baik hanya dari Allah SWT, yang buruk hanya dari saya sendiri. Selamat mencuba! Jika berjaya, sila luahkan kegembiraan anda di sini, saya pun nak turut sama berkongsi kegembiraan anda itu...

Salam sayang dari saya, TERIMA KASIH SILA DATANG LAGI('',)

26 comments:

Anonymous said...

oo..camtu :)

BRO_MONDAY said...

miss ayin : yup!! camtu lah...praktik kan lah ye...('',)

Encik Suami said...

Bro Monday:
Thanks a lot.
Abg coba try test.
Tak tau la jadi ker idaknye.

Encik Suami said...

Bro Monday:
Sila BW kat blog abg.

1. New Entry "Rajin Plak Hari Nie"

BRO_MONDAY said...

bro sichan : ai sekadar bekongsi...('',) ai dah klik entry baru yu tu!!! dah jadi...koh koh koh

♡ m.a.w.a.r_ b.e.r.d.u.r.| ♡ said...

Bagus tips nih... terima kasih Bro :)

BRO_MONDAY said...

miss mawar ada duri : sama² ('',) elok utk dipraktikkan bersama...koh koh koh

two_dots said...

owh , begitu . thnx share , membantu utk blogger baru mcm sy . hehe .

two_dots said...

owh , begitu . thnx share , membantu utk blogger baru mcm sy . hehe .

A.s.t.i.n.a said...

Alamak Bro.. takpe.. redha jer ape yang ade..

Encik Suami said...

Bro Monday:
Abg dh try buat.Alhamdulillah jadi.
tapi mcm leceh plak.xpelah..ilmu tue kan..kene praktik jugak.
Apa2 pun..tengkiu pada yg sudi buat tutorial utk abg tue..sape ntah nama budak tue..abg lupa.
Koh...koh..koh.

Unknown said...

wahh..dah semakin maju bro monday..pandai buat tutorial dah. hehe..keep it up..=)

BRO_MONDAY said...

miss two dots : ye, betul...membantu untuk ai jugak sebagai blogger baru!!! ('',)

miss astina : nape? yu dah ada ke? adehhh~

bro sichan : jadi? ok lah tu...leceh memam leceh, mungkin ada cara yam lebih senam lagi, try la search kat gogel...nama sape? ai ke? jas kol mi "aiman"...

bro JT : sikit² je...mana leh lawan tokei...ai belajar dari bawah tau...koh koh koh

Encik Suami said...

Bro Monday:

Oooo..nama budak tue aiman ker?
Kim salam kat aiman ye.

Dah install widgets komen terpower, tapi nape tak appear kat blog abg ye..just kuar tittle je..nama pengomen tak muncul pun..apesal eh?
Peliss..tolong abg bab nie.

BRO_MONDAY said...

bro sichan : adehhh! itu ai x tau lah...masih cetek bab tu lagi...yu try cari kat gogel...insyaAllah ada jawapan...('',)

ejulz said...

mantap bro.. huHu

Tieah Madian said...

Euwwwwwww.. Ujang lagi!!!!!!!!!!
Walaupun sikit dia punya blog tu, nampak tahu.. Hahahaha..

Saya pun ade bro new entry ni..

Entry Terbaru : Rahsia Tentang Tidur Yang Perlu Anda Tahu

Unknown said...

hehee.. thank u bro.. nanti EB try..

"Air Soya Beracun"

eh dah try plok.. hehehe

Unknown said...

jadi tak yg tadi EB buat..

BRO_MONDAY said...

asroL : mantap kan??? koh koh koh

miss tieah : nak buat cemana, ujang kan top dari yu...eh ye ke??? koh koh koh ok² yu pun ada link new entry tu...ai laik it!!! KIPIDAP!!!

bro EB : TERBAIK!!! kan mudah!!! buleh ai terjah link soya racun tu!!! ('',)

bro EB : jadi!!!! caya lah!!!

Encik Suami said...

Bro Monday:
Abg rase line internet kat sini problem kot. Sbb tue yg pasal komen terpower tue ada masalah.

sila bw blog.

1) New Entry "Masalahnye Problem"

BRO_MONDAY said...

bro sichan : mei bi..buleh jadi jugak tu..try refresh banyak kali, x leh jugak, sok cuba lagi..kalo ikut cara, kompom jadi...('',)

ok, ai terjah entry terbaru yu...

cunndaa said...

owh begitu ye...
mintak izin utk guna ilmu ni ye...
hehehee...
btw, jum join contest cunndaa..hehhee

BRO_MONDAY said...

miss cunndaa : guna lah, xde hal...apa yam baik tu kite sama² lah manfaat kan nye...('',) jap ai terjah kontez yu tu...

bobiedanbad said...

bro...enrty yg saya suka, kongsi2 ilmu..

BRO_MONDAY said...

cekgu bobie : setakat mana yam ai mampu ('',) kite sama2 gunakan ilmu yam ada...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...