.:. TeNTaNG DiRi ai .:.

My photo
ai ni hepi oramnye, pastu ramai yam kata ai ni peramah,ai dah berumah tangga, ada soram waif yam comey & soram anak yam cute ai panggil beliau Scha Al-Aiman...nama penuh anak ai NUR ALYSHA HANI...ai sangat sayamkan femili ni...ai jugak suka berfoya-foya tapi bukan ke arah kejahatan mahupun kenakalan...tapi sebenarnye ke arah kebaikan...ai join Kelab Pemilik Proton Saga ISwara Malaysia (SagaIswaraClub)[www.sagaiswaraclub.com] dan Kelab Belia Saga Putrajaya (KBSP)[www.srd.com.my]...so, kitoram selalo ada aktiviti riadah dan amal...macam² lagi lah kalo nak cite...dah kenal, baru tau... koh koh koh ('',)

.:. CERITA BARU BLOG G-NOLA -On9 24hrs- .:.

Tuesday, June 21, 2011

Klasifikasikan Entry Anda

Assalamualaikum & salam hormat buat semua pengunjung, pembaca serta peminat Bro_Monday's Life('',)

Setelah sekian lama menyepikan diri, saya kembali mencoret di laman blog ini. Baru² ini saya ke Cameron Highlands mengikuti kursus yang dianjurkan jabatan pejabat saya bekerja. Sangat sejuk semasa berada di sana. Banyak ilmu yang berkaitan dengan IQ+EQ dan kemajuan diri saya perolehi semasa berada dalam program tersebut.


**bersama isteri tercinta, kami berdua mengikuti kursus yang sama**

Alhamdulillah...

Ok, pada coretan ini ingin saya menjelaskan betapa pentingnya sesuatu entry anda pada pandangan para pembaca dan pengunjung. Kita sebagai blogger sendiri sangat perasankan perkara ini.

KLASIFIKASI ENTRY MELALUI TAJUK

1. Tajuk bagus intipati bagus.
2. Tajuk bagus tetapi intipati hancur.
3. Tajuk hancur tetapi intipati bagus.
4. Tajuk hancur intipati hancur.

Jadi, di manakah kita berada? Kita sendiri nilaikan ianya sebelum pembaca atau pengunjung yang buat penilaian. Walaubagaimanapun, kita masih boleh mengubahnya. Sampai bila mahu berada di takuk lama sedangkan kita berpeluang untuk melangkah lebih ke hadapan.

Pelbagai cara yang ada antaranya lihat contoh blog² atau blogger² yang ada. InsyaAllah berkat usaha dan belajar akan mengubah segalanya.

Tips dan nasihat ini juga turut bermakna untuk diri saya dan juga semua. Saya juga menyedari yang saya juga perlu menajamkan lagi skill penulisan blog.

Sekian dahulu coretan saya, selamat maju jaya...('',)

16 comments:

Mie said...

Bro, takde ke klasifikasi sederhana.. kalau camtu saya punya masuk kategori ke 4.. huhu

Red Giant said...

Boli Bunga 1 Bonet Tak Bro... Huk Huk Huk Huk...

BRO_MONDAY said...

abam mie : ni hanya pada pandagan mata kasar ai je lah...koh koh koh kira main agak je ni..setiap oram ada pandangan masing² yam sesuai dikongsi bersama...('',)

p/s : ai minat yu punye identiti blog...bab jalan² melancong tu terbaik...

BRO_MONDAY said...

bro giant : adesss...ni mesti pengaruh cite NORA ELENA comel tu kan??? koh koh koh beli 2 jambak bunga je untuk mai waif...tu pun beliau yam posing lebih kat kedai bunga tu...('',)

Dim Benihana said...

cantik entri ni..
akan ku tajami penulisan blog...

BRO_MONDAY said...

bro dim : terima kasih di atas pujian tu...koh koh koh sama² lah kita berusaha untuk memajukan diri sendiri...entry ni jugak bukan nak bangga atau pun riak menunjukkan macam ai ni pakar sangat, tetapi untuk beri kesedaran kepada diri sendiri dan jugak rakan²...('',)

Ujang9897 said...

gua no 5. tajuk hampeh., entri sengal..hee

BRO_MONDAY said...

ujang : adesss...low profile lah pulak...koh koh koh yu dah kategori power geng...yu pun pernah bagi kritikan taguran seawal kita kenal dulu...dari situ lah ai mula tajamkan lagi skill penulisan dari segi penggunaan kata ganti diri...ingat lagi x???('',)

bobiedanbad said...

bro: slmt kembali saya yg ke 101 tajuk faham sendiri intipati pun sendiri yg faham hahahahaha....gurau bro

aizamia3 said...

cameron.. best2.. walaupun pergi kursus tapi lebih syok arr rasanya ditemani orang tercayang..

muhammad iqbal hakimi bin tahir said...

hehe..kita teruskan belajar untuk hasilkan yg tebraik bro.. =)

mas saari said...

nak jadi no.1 tu...huhuhuhu

The Red Rambutan said...

SMTI

"Jadi, di manakah kita berada? "

Saya sekarang berada di KK, Sabah dan petang ini akan menuju ke Kuching, Sarawak. seterusnya akan ke Jakarta, R.Ind. dan ke Bangkok, Thailand dan terus kembali ke KL dan terus ke rumah saya dari KLIA.

Sekian lintas langsung dari RR, kembali semula ke studio. koh koh koh.

BRO_MONDAY said...

MAAF SEMUA SEBAB LAMBAR REPLY COMMENT ('',)

cekgu bobie : mana ada yam ke 101...koh koh koh apa pun kite ada identiti tersendiri...yu punye entry selalu main tersirat makna nya...

aizamia : kebetulan waif ai pun jumlah kursus nye kurang, tu yam ditawarkan jugak sama² kursus...sekali skala...tinggalkan anak ai kat umah tok ma nye di sungai besi 3 hari 2 malam...

iQbal : sama² belajar, sama² pandai...

miss mas saari : yes!!! terbaik, no.1 tu yam sume oram carik...gud lak!!!

bro red : wah!!! outstation jauh² lagi...best!!! kalo ada hadiah nanti, calling² ye...koh koh koh

forever love said...

kadang nom 1.. kadang nom 3.. haha.. berani tak cakap cmtue.. hihi

BRO_MONDAY said...

miss atiQ : ok ah tu, kira yu punye confident level tinggi...('',)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...