.:. TeNTaNG DiRi ai .:.

My photo
ai ni hepi oramnye, pastu ramai yam kata ai ni peramah,ai dah berumah tangga, ada soram waif yam comey & soram anak yam cute ai panggil beliau Scha Al-Aiman...nama penuh anak ai NUR ALYSHA HANI...ai sangat sayamkan femili ni...ai jugak suka berfoya-foya tapi bukan ke arah kejahatan mahupun kenakalan...tapi sebenarnye ke arah kebaikan...ai join Kelab Pemilik Proton Saga ISwara Malaysia (SagaIswaraClub)[www.sagaiswaraclub.com] dan Kelab Belia Saga Putrajaya (KBSP)[www.srd.com.my]...so, kitoram selalo ada aktiviti riadah dan amal...macam² lagi lah kalo nak cite...dah kenal, baru tau... koh koh koh ('',)

.:. CERITA BARU BLOG G-NOLA -On9 24hrs- .:.

Friday, June 24, 2011

Amalan Sunat Di Hari Jumaat

Assalamualaikum & salam sejahtera buat pengunjung serta pembaca Bro_Monday's Life('',)

Hari ini hari Jumaat, 24 Jun 2011 bersamaan dengan 23 Rejab 1432 kalendar bulan Islam. Seperti kita semua sedia maklum, hari Jumaat adalah penghulu segala hari. Banyak kebaikan dan pahala yang kita semua boleh dapat pada hari ini dan kita juga digalakkan belajar dari semasa ke semasa. InsyaAllah.

Kali ini saya akan berkongsikan sedikit ilmu yang saya dapat setelah membaca sebuah buku bertajuk BIMBINGAN ROHANI - Pembina Peribadi Taqwa . InsyaAllah sedikit sebanyak dapat membantu kita semua dalam mempelajari serta mempraktikkannya dalam kehidupan seharian.

MANDI SUNAT JUMAAT

Di hari Jumaat pada waktu pagi kita disunatkan untuk mandi sunat Jumaat, dan niatnya adalah :


**sila klik untuk lihat dengan lebih jelas**


Marilah kita sama² mempraktikkannya di masa hadapan, semoga apa yang saya kongsikan ini memberi impak yang positif dari segi sudut penerimaan anda semua. Semoga ianya mendatangkan kebaikan serta menjadi pedoman untuk diri saya sendiri dan semua.



**sumber bacaan : Bimbingan Rohani "Pembina Peribadi Taqwa"
susunan Abdul Halim El-Muhammady**
**buku ini adalah hadiah dari seorang rakan, saya terima semasa menghadiri majlis persandingan beliau tempohari**


p/s : KETAHUI TEKNIK MEMOTONG KUKU IKUT SUNNAH NABI

17 comments:

forever love said...

atq pun buat entry yg sama... hehe

Along Usop said...

uit.. manji jumaat ;)

tapi kalau blom mandi wajib tak sah gak kan3??.. =p

BRO_MONDAY said...

miss atiQ : a'ah....sama kat no.3 dalam point entry yu...eloklah jugak tu kan??? kita sama² belajar...apa yam baik jadikan lah pedoman, yam x baik kita jadikan iktibar...('',)

BRO_MONDAY said...

along usop : adess....apa² je lah...koh koh koh

Ujang9897 said...

pahala yang mudah tapi sering org tgglkan...termasuk diri sendiri ni..=)

Rozuan Ismail said...

terima kasih atas peringatan. =)

aizamia3 said...

malu nak cakap.. pagi tadi tak mandi sunat Jumaat tapi mandi wajib.. hikhikhik..

BRO_MONDAY said...

ujang : sama lah ngan ai, kadang² lupa gak...tu pasal lah ai ingat kan untuk diri sendiri dan kawan²...koh koh koh

BRO_MONDAY said...

wan PCB : sama² lah kite belajar, benda baik camni elok kita amalkan di samping buat yam wajib...

BRO_MONDAY said...

aizamia : adesss...x cover lansum...koh koh koh what ever lah ('',)

aizamia3 said...

kalau boleh LIKE.. ai like semua comment ni.. hikhikhik..

BRO_MONDAY said...

aizamia : koh koh koh xde disediakan button LIKE kat komen ok...LIKE kat entry boleh lah...

Finaz Jaafar said...

benda yang selalu kite tak ingat

BRO_MONDAY said...

miss finaz : a'ah..tu pasal lah ai nak bagi kita ingat balik ni...('',)

belogkiter said...

terima kasih sudi berkongsi... tapi tulah.. baca ni .. tengok jam dah hari sabtu

BRO_MONDAY said...

belogkite : x pe, next week buleh cuba lagi..insyaAllah..('',)

My MiRa said...

huhuhuhu moga dapat dipraktikkan sellau..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...