.:. TeNTaNG DiRi ai .:.

My photo
ai ni hepi oramnye, pastu ramai yam kata ai ni peramah,ai dah berumah tangga, ada soram waif yam comey & soram anak yam cute ai panggil beliau Scha Al-Aiman...nama penuh anak ai NUR ALYSHA HANI...ai sangat sayamkan femili ni...ai jugak suka berfoya-foya tapi bukan ke arah kejahatan mahupun kenakalan...tapi sebenarnye ke arah kebaikan...ai join Kelab Pemilik Proton Saga ISwara Malaysia (SagaIswaraClub)[www.sagaiswaraclub.com] dan Kelab Belia Saga Putrajaya (KBSP)[www.srd.com.my]...so, kitoram selalo ada aktiviti riadah dan amal...macam² lagi lah kalo nak cite...dah kenal, baru tau... koh koh koh ('',)

.:. CERITA BARU BLOG G-NOLA -On9 24hrs- .:.

Thursday, July 28, 2011

Rabu punya cerita, Khamis dapat nama..

Assalamualaikum & salam sejahtera buat semua pengunjung serta pembaca Bro_Monday's Life('',)

Biasa kita dengar pepatah Melayu, "lembu punya susu, sapi dapat nama" maksudnya orang lain bersusah-payah tetapi orang lain yang dapat untungnya.

Tapi tidak begitu apa yang nak saya sampaikan di entry ini, ianya sekadar simbolik sahaja. Sebenarnya saya nak bagitahu semalam punya cerita, saya apply cuti sehari untuk menyelesaikan urusan permohonan pinjaman perumahan kerajaan. Banyak perkara perlu diselesaikan sehinggalah permohonan berjaya dihantar di kaunter pusat Bahagian Pinjaman Perumahan Putrajaya (BPP).



Tengahari Rabu semalam selesai sahaja urusan di BPP, terus saya ke bengkel kereta untuk membaiki kerosakan pada bearing roda hadapan. Poket koyak lah jawabnya, tapi tidak mengapa, benda penting memang kena dahulukan...



Haaa...sekarang habis kisah hari Rabu yang diceritakan pada hari Khamis. Itulah maksud tajuk entry ini. koh koh koh

Semoga kita bertemu lagi, sekarang masa untuk berjalan-jalan singgah tempat kawan² pulak...

p/s : syukur ke hadrat Ilahi di atas kelancaran semua yang dirancangkan...('',)

18 comments:

d_tieah said...

Hehehe.. Nak beli rumah ye??? Ngee :)

ejulz said...

perghh! syok la dh dpt rmh.. aku xtau g bila dpt ni.. haHa

BRO_MONDAY said...

miss tieah : dalam proses skam ni...harap² lulus...umah dijangka siap sepenuhnya pada Disember 2012..

asroL : slow² usaha lebih baik dari x usaha langsung atau berpeluk tubuh menanti bulan jatuh ke riba..koh koh koh apa² x tau prosedur, tanya ai..insyaAllah ai bantu sedaya upaya...

merahitujambu said...

dah beli rumah pon..=p

BRO_MONDAY said...

miss merah itu jambu : ye ke? sama lah kite....koh koh koh ai amek untuk 25 tahun, skam ni umo ai 26 tahun...lagi 32 tahun akan berkhidmat...

aizamia3 said...

beli rumah sudah.. tahniah bro.. bagus2 untuk jaminan masa depan..

psstt: beli kat mane..?

Hans said...

wahhhhh
dah beli rumah?
alhamdulillah
bagus2
untung keluarga
:-)

Hans said...

erkk...bro
saya bukan miss....
orang hensem takkan miss plak
adoiiiii

BRO_MONDAY said...

aizamia : tu lah...elok beli skam, umah makin mahal...ai beli kat Taman Warisan Bestari, Dengkil...cer google...

bro hans : sori lah...ai tersilap tadi..tu lah dinamakan 1st impresion..koh koh koh sori tau! adesss...

belogkiter said...

Alhamdulillah...

Hans said...

hahha
okay2
no hal
dah biasa dah

http://hanspunyablog.blogspot.com/2011/07/kontest-menang-duit-raya.html

aizamia3 said...

oo.. area dengkil pun menarik tapi sayang ai dah beli teratak kat Meru.. ;)

mamawana said...

Assalam,

Visit here..

http://nurqasehbiz.blogspot.com/2011/07/syurgaku-syurgamu.html

http://aniesandyou.blogspot.com said...

salam ramadan bro!

nazira said...

Dah biasa dh mcm ni.. kadang 2 cerita minggu lepas pun baru cerita minggu ni.. hu3..

http://nazira-mypersonallife.blogspot.com/

nazira said...

Dah biasa dh mcm ni.. kadang 2 cerita minggu lepas pun baru cerita minggu ni.. hu3..

http://nazira-mypersonallife.blogspot.com/

aizamia3 said...

lama menyepi.. ;)

ADfeez said...

rim kete lawa kot!!!! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...