.:. TeNTaNG DiRi ai .:.

My photo
ai ni hepi oramnye, pastu ramai yam kata ai ni peramah,ai dah berumah tangga, ada soram waif yam comey & soram anak yam cute ai panggil beliau Scha Al-Aiman...nama penuh anak ai NUR ALYSHA HANI...ai sangat sayamkan femili ni...ai jugak suka berfoya-foya tapi bukan ke arah kejahatan mahupun kenakalan...tapi sebenarnye ke arah kebaikan...ai join Kelab Pemilik Proton Saga ISwara Malaysia (SagaIswaraClub)[www.sagaiswaraclub.com] dan Kelab Belia Saga Putrajaya (KBSP)[www.srd.com.my]...so, kitoram selalo ada aktiviti riadah dan amal...macam² lagi lah kalo nak cite...dah kenal, baru tau... koh koh koh ('',)

.:. CERITA BARU BLOG G-NOLA -On9 24hrs- .:.

Tuesday, July 12, 2011

Jerebu melanda sekitar Seri Kembangan

Assalamualaikum & salam sejahtera buat semua pengunjung serta pembaca Bro_Monday's Life('',)

Hari ini jika di lihat melalui pandangan mata kasar sekitar bangunan Sapura@Mines Seri Kembangan dan kawasan berhampiran keadaan sangat berjerebu.

Ini buktinya, gambar yang sempat saya rakam pada jam 11:45 pagi 12 Julai 2011




Namun, IPU masih dilaporkan berada di paras sederhana. Apa itu IPU?
KLIK SINI JIKA NAK TAHU.

Petikan mStar Online untuk dibaca!!!

Diharapkan kita semua agar menjaga kesihatan bersama dan kurangkan aktiviti luar buat masa ini. Diingatkan juga kepada para penunggang dan pembonceng motosikal agar memakai topeng muka bagi melindungi hidung serta mulut semasa bernafas.

p/s : saya penunggang motosikal, mana pula perginya mask yang disimpan dalam laci meja pejabat ni??? ('',)

23 comments:

ejulz said...

insyaallah mlm kurang sikit jerebu kot.. haHa.. futsal bro.. futsal.. haHa

ejulz said...

insyaallah mlm kurang sikit jerebu kot.. haHa.. futsal bro.. futsal.. haHa

aizamia3 said...

laaa... pagi tadi ai takde.. kalau ai on blog baca entry ni, boleh ai rembat satu kotak kat hospital tu.. hikhikhik..

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

kena pki mask ni..bahaya kan bro monday

b a m b a m ' s said...

ada hutan terbakar ker ek? makin teruk lar jerebu nie..huhuhu

d_tieah said...

Ingatkan gas pemedih api yang polis sembur masih berada di awangan.. Hehehe..

BRO_MONDAY said...

asroL : harap², malam tadi angin ribut kuat sekitar putrajaya, pastu angin berbau sap terbakar!!! adess..malam ni ai x dapat join futsal macam selalu, diba ajak ai gi pesta flora kat presint 2...next week ok ('',)

BRO_MONDAY said...

aizamia : lupa pulak yu ke PPUM tadi kan??? koh koh koh

sis LM : a'ah!!! kalo KSP tu xpe lah, slalo pakai mask ke mana saje...('',)

cik bam² : yup, kat sumatera ada terbakar!!! sampai sini lah jawab nye macam selalo...

miss tieah : adess...a'ah kan?? ingat kan yam 9 julai punye penangan...koh koh koh

aizamia3 said...

hahaha.. itulah.. tau tadi ai rembat je.. ops silap.. ai mintak satu kotak mesti misi tu bagi.. ;)

BRO_MONDAY said...

aizamia : next time kalo gi bulan 9 nanti, kasi amek lah ye...nanti boleh jual kat mudah.my ... koh koh koh

Darkbatman said...

klau jerebu mesti susah nk bwk kete nt.. :D

Aku Ibu Muda said...

baru teringat..time ni kena keluarkan semula mask yang dibeli berpaket2 dulu gara2 virus H1N1..

BRO_MONDAY said...

bro dakbetmen : koh koh koh jarak penglihatan automatik jadi terhad, x leh nak bawak laju²...

DJ wani : a'ah..selongkar balik, ada gunanya tu..koh koh koh

The Red Rambutan said...

Bro monday...hati hati menunggang atau memandu semasa jerebu melanda ni ye.

BRO_MONDAY said...

bro red : thanks ingat kan ai...('',)

jeBateja said...

ko koje sapura ke...?...sama lah...ahakz

BRO_MONDAY said...

jebat : adesss...ye lah, sapura mines!!! no.7 jalan tasek..koh koh koh ai jabatan perkhidmatan awam aras 5 tu je ha..yu aras brape?

aizamia3 said...

Selasa ni ai ke PPUM lagi.. kalau ingat nanti ai amik.. kihkihkih.. ;)

BRO_MONDAY said...

aizamia : koh koh koh elok gak tu, amek lebih sikit...

Mira R. said...

minggu lepas pun putrajaya jerebu jugak. . .

BRO_MONDAY said...

miss mira R : yup!!! ai dok putrajaya presint 9 pun rasa gak jerebu ni!!! koh koh koh

Rozuan Ismail said...

org kata dekat floria putrajaya tu jerebu jugak.huhu.betol ke?

BRO_MONDAY said...

wan PCB : a'ah..minggu lepas lah musim jerebunye, kat putrajaya pun x terkecuali...tapi xde lah teruk mana pun...kalo kat floria presint 2 putrajaya aritu bukan jerebu, tapi kabus buatan, kipas yam ada semburan air tu ha..koh koh koh

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...